GaafWoord
verhalenverteller / spreker / reminiscentiewerker / inspirator / typetjes / coach / clown Peerke / trainingsacteur / trouwambtenaar

Gastenboek


Gastenboek

62 berichten op 4 pagina's
Jojanneke van den Berg
25-11-25 09:16:36
Op 18 november hebben we met een aantal collega's van de Lange Wei een korte workshop "verhalend reminisceren" mogen volgen. Bedankt voor dit mooie kado Peter (facebook winactie)! We hebben er veel van opgestoken. Het heeft ons aan het denken gezet. Wat ik vooral meeneem is hoe belangrijk het is de bewoners hun eigen reis door hun herinneringen te laten maken zonder zelf teveel te sturen/in te vullen. Het was een waardevolle ochtend!
Astrid van Leeuwen
23-11-25 18:42:45
Zaterdag, 22 november, was Peter in het Sliedrechts Museum. Hij wist daar jong en oud te boeien met een prachtig verhaal over de geschiedenis van Sinterklaas. Hoe de daden van een bisschop uit de 3e eeuw na Christus nog steeds het Sinterklaasfeest van nu beïnvloeden: Zorgen voor elkaar en het goede in de mensen zien!
Zeemanskoor Bestevaer
10-11-25 11:18:04
Wij als Zeemanskoor Bestevaer hebben samen mogen werken met Peter om onze muzikale uitvoering onvergetelijk te maken. We hadden Peter benaderd om als spreker de liedjes in het eerste deel aan te kondigen op deze avond. Ons tweede deel was in de vorm van een musical. Peter nam het plubiek mee in zijn herinneringen, hoe hij zeeman werd en hoe het leven aan boord was.
Met zijn fantastische verwoording, uitstraling en grapjes wist hij publiek te vermaken. De samenwerking was super.....vooraf de besprekingen, met overleg tussendoor en met extra ideeën was het heel fijn werken!

Peter, enorm bedankt namens de mannen en vrouw van Zeemanskoor Bestevaer 🎶🪗❣️
WITh Accountants in non-profit
16-09-25 09:58:49
Als accountants voor maatschappelijke organisaties (goede doelen, stichtingen en fondsen) trapten wij het nieuwe ‘seizoen’ af met een kick-off dag. We zijn deze dag begonnen met een bevlogen ‘optreden’ van Peter in de rol van motiverend spreker en hadden ons geen betere start kunnen wensen! Peter heeft ons op zijn eigen ludieke wijze aan het denken gezet met zijn ‘WHY theorie’. We zijn de interactie met Peter en elkaar aangegaan en hebben geleerd om vaker en bewust stil te staan bij wat we elke dag mogen doen bij WITh voor onze unieke klanten. Een zeer waardevolle bijdrage voor een ieder persoonlijk en als team, hoog gewaardeerd door de collega’s.
Chantal Cox
25-08-25 08:35:22
In de maanden juli en augustus geeft het Alzheimer Café Helmond een andere invulling aan de cafés; i.p.v. de avond is gekozen voor de middag en i.p.v. een spreker is gekozen voor de kleinschalige cabaretvoorstelling 'De MENTIE' van Peter. De bezoekers waren unaniem enthousiast over deze voorstelling waarin Peter de lach en de traan op een prachtige manier met elkaar verbonden heeft. Onze bezoekers bestonden voornamelijk uit mantelzorgers, maar er waren ook enkele mensen met dementie bij; ook zij waren enthousiast en hebben zich vooral vaak herkend in de verschillende situaties die Peter beschrijft. Kortom een waardevolle voorstelling die wij iedereen aanraden!
Elise Werkman
15-07-25 21:21:26
In de zomermaanden organiseren wij in ons Alzheimer Café Lingewaard altijd bijzondere avonden over dementie. Dit jaar speelde Peter bij ons zijn voorstelling 'De Mentie': een humoristische voorstelling met veel waardevolle boodschappen hoe om te gaan met mensen met dementie. Wij kijken terug op een waardevolle avond en bevelen Peter dan ook warm aan voor andere Alzheimer Cafés en zorginstellingen.
Herbergier Reeuwijk
23-06-25 09:53:10
In juni 2025 vierden we een bijzondere mijlpaal: het 10-jarig bestaan van onze Herbergier, een warm thuis voor mensen met geheugenproblemen. Een week lang vierden we op verschillende manieren feest met elkaar.
Op woensdag hadden Peter uitgenodigd. In de middag verzorgde hij een vertelling voor onze bewoners. Een prachtige beleving! Zijn manier van vertellen wist iedereen te raken. Het was mooi om te zien hoe geboeid onze bewoners luisterden en deelnamen. Er werd enthousiast meegezongen met de liedjes die spontaan ontstonden, en het uitgedeelde snoep bracht voor velen herinneringen boven. Een waardevolle middag, vol warmte en herkenning.
’s Avonds presenteerde Peter zijn theatervoorstelling De Mentie voor familie, medewerkers en vrijwilligers. Een indrukwekkend stuk dat op integere en eerlijke wijze het thema dementie raakt. De reacties waren overweldigend:
• “Het was waanzinnig!”
• “Je hebt met je woorden een hoop losgemaakt… prachtig, rauw, integer en zo herkenbaar!!”
• “Dankjewel!!! #dankbaar”
Peter wist met zijn optredens zowel de harten van onze bewoners als van hun naasten te raken. We zijn blij dat hij op deze feestelijke dag aanwezig was en zo’n waardevolle bijdrage heeft geleverd aan ons jubileum.
Cora Steijger
27-01-25 18:32:16
Afgelopen vrijdag 24 -2 kwam Peter bij de ouderen van onze kerkelijke gemeente vertellen over het snoepwinkeltje van vroeger.
Een zeer geslaagde ochtend !
Vooral de verhalen over hoe bepaalde snoepjes zijn ontstaan vond men erg leuk en het gebruik van snoep als medicijn was heel herkenbaar. Een hoogtepunt was natuurlijk lekker proeven van al dat lekkers!
Peter bedankt!
Wilja de Lange
09-12-24 18:50:53
Afgelopen 20 nov. kwam Peter verhalen vertellen aan onze Zonnebloemafdeling Bergambacht, onze gasten hebben hier erg van genoten en waren muisstil en dat wil wat zeggen !!
Margo van Wingerden
09-12-24 13:37:24
Voor een mooie afsluiting van het jaar 2024 hebben we Peter gevraagd om tijdens het Alzheimer café enkele verhalen te vertellen. In het thema "Boerderij" vertelde hij enthousiast over hoe het vroeger was. Aan de reacties uit het publiek was dit zeer herkenbaar. Een leuke interactieve avond met materialen van vroeger die bij de bezoekers leuke herinneringen opriepen. Dank voor deze avond vol nostalgie!
Marian Clemens
11-11-24 11:16:10
Afgelopen zaterdag was ik bij Peter voor een workshop "verhalend reminisceren". Wat was dat een leerzame, gezellige en bovenal ontspannen dag.
Peter is een kei in het creëren van een informele sfeer, waardoor het voor de cursisten een stuk gemakkelijker is vrijuit te spreken.
Met zijn kennis over- en benadering van mensen met dementie heeft hij me enorm geïnspireerd en ik hoop dat er snel een vervolg op deze workshop gepland kan worden.
Jolanda van Blijderveen
09-11-24 19:53:59
Vandaag meegedaan met de workshop ‘Verhalend reminisceren kun je leren’. Wat een geweldige dag, zoveel tips, ideeën, eye-openers en nog veel meer opgedaan. Dank je wel Peter voor de inspirerende dag, en als er een vervolg komt op deze workshop, schrijf ik me direct weer in!!
Pieter Smit
15-10-24 13:52:52
Wij hadden Peter gevraagd om voor ons vrijwilligersfeest op Kasteel de Haar een spookverhaal te bedenken waarin het Kasteel een rol zou kunnen spelen. Hij heeft ons verzoek perfect uitgevoerd! Daarnaast vertelt hij met zo veel enthousiasme dat al onze vrijwilligers zeer geboeid naar het verhaal hebben geluisterd. Peter was een groot succes op ons feest en ik zou hem iedereen aanraden. Peter, nogmaals bedankt!
Jurino Ignacio
27-07-24 21:53:14
Samen met Peter ben ik een interessant traject begonnen. Ik was op zoek naar iemand die me kon helpen met storytelling, acteren en betere mimiek. Bij Peter ben ik aan het juiste adres. Na slechts enkele sessies boek ik al vooruitgang. De sessies zijn zeer leerzaam en de moeite waard!
Liesbeth van der hek
23-07-24 16:29:46
Wat een leuke middag met Peter op onze afdeling somatiek en observatie
Een koffer vol herinneringen. De verhalen kwamen los, zo herkenbaar voor vele. Wat een leuk verhaal en zo enthousiast gebracht. Peter bedankt
Jojanneke van den Berg
21-06-24 13:19:12
Peter is in ons verpleeghuis langs geweest met zijn koffer vol oude voorwerpen. Bij het bekijken van deze voorwerpen kwamen veel verhalen los. Een schatkist aan herinneringen ging open! Bedankt voor een heerlijk uurtje!
Mireille Gelderblom
13-06-24 16:47:01
5 juni is Peter weer op bezoek geweest bij ons in De Groene Wei, onze bewoners hebben weer optimaal genoten van zijn mooie verhaal vol herkenning. Dit maakte ook mooie verhalen los bij onze bewoners, zo waardevol dat zij weer even terug in de tijd zijn en hun herinneringen met ons kunnen delen.
We kunnen bijna niet wachten tot hij ons weer komt bezoeken...
Antoinette van der Linden
11-06-24 13:58:17
Op 6 juni hebben wij voor onze collega's van Zorggroep Marijke een Beleefavond georganiseerd, in het kader van de dag van de zorg. Peter heeft op deze avond twee workshops verzorgd, waarbij beleving en verhalen vertellen centraal stonden. Onze collega's waren enorm enthousiast over de inhoud van de workshop en de bevlogenheid van Peter.
Ik denk dat wij Peter zeker nog een keer gaan uitnodigen om bij onze bewoners een mooi verhaal te komen vertellen.
Marijke Cluistra
04-06-24 18:59:39
Afgelopen zaterdag hadden we onze 3-jaarlijkse familiedag.
72 personen van 11 maanden tot 76 jaar. Zo leuk!
We hadden Joeri nalist gevraagd om verslag te komen geven aan radio Gaaf Woord. Nou dat hebben we geweten! Hij vroeg ons het hemd van het lijf. Hij weet nu van alle familie vete’s, zwarte schapen, prille liefdes en wie de rijke tante’s zijn.
Het was in éen woord: Gaaf!!!
Een echte aanrader. Een ijsbreker en contact legger. Zo leuk!!
Bedankt Peter, voor je onvergetelijke bezoek!
Anita Losse
23-03-24 13:55:54
Peter kwam bij ons op Talma Borgh in Apeldoorn een verhaal vertellen in het kader van het thema de boekenweek. Hij had een verhaal waarin de mensen zich herkenden. Het was leuk dat mensen zich weer dingen van vroeger herinnerden en er over mee konden praten. De voorwerpen die hij mee had kwamen menigeen bekend voor. Het was een gezellige middag.
Tonen: 5  10   20

Voelt u zich vrij om uw ervaring, recensie, mening, vraag, aanbeveling of tip hier achter te laten. 

 
E-mailen
Bellen
Info